Hollywood'un her alanda fikir önderlerinden Steven Spielberg ve George Lucas bile filmden televizyona yatay geçiş trendinin farkındalar. Geçen Haziran ayında birlikte verdikleri bir konferansta Spielberg, film endüstrisinin çökmeye yakın olmasından duyduğu kaygıyı belirtti. Daniel Day-Lewis'e en iyi erkek oyuncu Oscar'ını getiren Lincoln için ne kadar zor finansman bulduklarından yakındı. Söylediğine göre flmin yapım aşamasında televizyon projesi olarak çekilmesi için Lincoln'ü HBO'ya götürmelerine ramak kalmıştı. Spielberg ve Lucas bile bu gibi konulardan muzdaripse, gerisini gelin siz düşünün.
Haziran ayındaki konferansta Spielberg'ün bahsettiği bir diğer konu da televizyonun filme göre daha iddialı projelere açık olduğuydu. İşte geçen hafta, efsanevi yönetmen Stanley Kubrick'in yazdığı ama çekmek için bir türlü finansman bulamadığı Napoleon senaryosunun HBO'da mini dizi olarak çekileceği haberi geldi. Spielberg Cannes'ın jüri başkanlığını yaparken bu projeden bahsetmişti ama son gelen bilgi, dizinin başına ünlü yönetmen Baz Luhrmann'ın geçeceği yönünde. Kubrick estetiğine en uzak modern yönetmen kim diye sorsanız şüphesiz cevap Baz Luhrmann olurdu ama yine de Kubrick, Spielberg ve Luhrmann isimlerinin bir televizyon projesinde birleşme olasılığı on yıl önce düşünülemeyecek bir olguydu.
Bahsettiğim televizyon devrimi öncesi Hollywood’da sinema filmi yazmak ve yönetmek, aynı işi televizyonda yapmaktan çok daha prestijliydi. Televizyonda çalışanlar, filme sıçrama yapmak için uğraşır, film yazar ve yönetmenleriyse televizyonda çalışmaya tenezzül bile etmezdi. Ama işte görüyoruz ki artık zaman değişti. Sinemadan televizyona adeta küçük çaplı bir göç var. Bunun nedenlerinin üstünden kısaca geçtim. Fakat böyle bir konuyu gidip, Hollywood’da çalışan yazar ve yönetmenlere sormanın daha uygun olacağını düşündüm.
Dört yazar-yönetmen arkadaşımla konuştum. Bir tanesi adını paylaşmamı istemedi; diğer üçü bu konuda sakınca görmediler. Onlara sinemadan televizyona doğru yaşanan bu hicretin sebebini sordum. İşte cevapları: