Okuması izlemesinden daha heyecanlı!
logo logo logo logo logo
Bu sitede yer alan yazılardan yazarların kendisi sorumludur.
Referans vermeden kullanmayınız.
ÖZEL
Bütün Türkiye sevişmeden çocuk yapmış gibi davranıyor!

Herkesin dilinde bir ‘Can Manay’dır gidiyor, herkes onu konuşuyor.

Kimdir Can Manay?

Çok satan kitaplar listesinden uzun süre inmeyen, Azra Kohen imzalı Fi, Çi, Pi serisinin psikiyatr olan karakteridir kendisi. Hem üniversitede ders veren bir hoca, hem televizyonda program yapan çok ünlü ve sözü geçen bir terapist. İnsanları istediği gibi yönlendiren, onlarla oynayan, takıntılı, dengesi bir kadın yüzünden bozulan, ruh hastası bir kişilik.

Ruh hastası derken lafın gelişi sanmayın. Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde üç yıl yatmış bir psikiyatrdan bahsediyoruz!!

İşte kitap sayfaları arasında kendi halinde duran bu karakter; serinin ilk kitabı Fi internet dizisi olunca ve Ozan Güven de bu karakteri oya gibi işleyince fenomen oldu. Anlayacağınız kimler geldi kimler geçti ama hiçbir psikopat onun kadar sevilmedi!

Bu hasta ruhlu psikiyatrın doktoru, mentörü ve dostu Eti karakterine ise tiyatronun usta isimlerinden Tülay Günal hayat veriyor.

İkiliyi bu kez ben psikiyatr koltuğuna yatırdım…

ŞİRİN SEVER

FOTOĞRAF: BAHADIRHAN ERKOÇ

MEKAN: SOFA HOTEL NİŞANTAŞI

 

- Fi, Çi, Pi kitaplarının fanı olarak, psikopat Can Manay’ı oynayacağınızı duyduğumda “Budur! Müthiş seçim” diye yazı yazmıştım. Bunu demem iyi bir şey mi bilemedim…

Ozan Güven: Bunu tetikleyen ne acaba? Kişiliğimle ilgili mi, oyunculuğumla ilgili mi söyledin acaba? (kahkahalar)

- Bilmem! Sadece bu role cuk oturduğunuzu düşündüm…

Ozan Güven: Cuk dediğine göre dışardan öyle göründüğümü düşündün! (kahkahalar) ‘Aa Ozan müthiş oynar’ deseydin başka…

- Şaka bir yana… Can Manay olmak nasıl bir şey?

Ozan Güven: Karşıdan göründüğü gibi değil… Yani rolüm Can Manay. Yazar Azra Kohen’in kitabında tarif ettiği bir adam. Onun verdiği ipuçları, benim de üzerine koyduğum bir takım şeylerle haftanın belli günleri, belli saatlerde gidiyorum onu oynuyorum, sonra hayatımdan çıkıyor.

- Bu kadar mı yani! Çok kısa sürede fenomen bir karakter yarattınız. Ben de herkes gibi Ozan Güven’i değil, Can Manay diye birini izliyorum resmen. Onu nasıl tanımlıyorsunuz?

Ozan Güven: Her insan gibi defoları olan biri... Belki de çok hasta bir adam bilmiyorum. Hasta olduğunu bilmeden ortalıkta dolaşan binlerce insan gibi. Ben sadece bunu gerçek ve inandırıcı kılmaya çalışıyorum. İnsanların bu karakteri sevmesini istiyorum.  

- Can Manay oynadığınız en sıradışı karakter mi?

Ozan Güven: Yoo ben robot da oynadım, sadrazam da oynadım, Sırp bir tecavüzcüyü de oynadım. Bunu şımarıklıktan söylemiyorum. Başka işlere ne kadar önem verdiysem, buna da o kadar önem verdim. Ama bu adamın malzemesi bol.

Tülay Günal: 120-130 dakikalık dizilerde izlemeye alıştığımız o sündürme durumu olmadığı için, farklı ve gerçek bir iş ortaya çıkıyor. Hikaye uzadığında, gerçeklik kalmıyor ki! Son dönem Türk dizilerine bakın… Seyirci aynı karakterleri, aynı oyunculukları görmekten sıkıldı. Dizi bu bakımdan ayrı bir yerde duruyor.

Ozan Güven: Dizi gibi dizi işte. 60 dakika, başı var, sonu var. Karakterler boş boş konuşmuyor, o yüzden boş sahne yok. Olması gerektiği gibi.

- Ama bu rol, bir oyuncu için kaymaklı ekmek kadayıfı değil mi?

Ozan Güven: Değerlendirebilirsen evet. Bazı karakterlerin klavyesinde dört tuş vardır, bazılarında 32 tuş. İntihar etmiş, sonrasında hastanede hiç konuşmayan bir adama ne katabilirsiniz? Oysa Can Manay tuhaf biri. Bir insan, ilk kez gördüğü biri için evini taşır mı? Saplantılı bir adam. Bunları normalize etmeye çalıştığım için üzerinde çok fazla çalışıyorum. Bu adamı sevdirmek zorundaydım. Sevmeseler, bu dizinin dört ayağından biri düşerdi.

OZAN BU İŞİN 1-0 ÖNDE BAŞLAMASINI SAĞLADI

 

- Siz oynadığınız ‘Eti’ karakterini anlatsanıza…

Ozan Güven: Ben bir cingılla anlatabilir miyim? Psikolog denince aklaaa, tamam şimdi buldum: Eti eti eti … (kahkahalar)

Tülay Günal: Sette hep bu esprilere maruz kalıyorum. Eti, Can Manay’ın mentoru ve dostu. Onu tanıyan ve onu kontrol edebilen tek insan. Hikaye ilerledikçe, Eti’nin Can Manay’ın hayatında nerede durduğu da ortaya çıkacak. Çok kritik bir rol olduğu için çok da ipucu veremiyorum.

Ozan Güven: Kitabı okuyanlar ‘meseleyi biliyoruz’ demesin! Can Manay-Eti ilişkisi kitaptakinden farklı şekilde yol alacak. Çünkü işin içinde biraz aksiyon olmalıydı. Dizide ilişkimizin hiç tahmin edilemeyen bir boyutu var.

Tülay Günal: Can 14 yaşındayken tanışmışlar. Can’ı büyüten, bugünlere getiren, gusto sahibi yapan, ona kimlik kazandıran biri Eti. O yüzden aralarındaki ilişki çok özel ve derin.

- Peki Ozan Güven sizce nasıl bir Can Manay oldu?

Tülay Günal: Çok başarılı. Bence Ozan bu işin 1-0 önde başlamasını sağladı.

Ozan Güven: Tülay’ın bazı endişeleri vardı. Tabii… Yıllardır birlikte tiyatro yaptıkları için Genco Erkal’ı önermişti aslında. Ama yaştan dolayı Genco Abi olamadı. (Kahkahalar)

Tülay Günal: Buradan selam yollamış olalım Genco Abi’ye. Ozan, işini ciddiye alan bir oyuncu ve çalışkan. Bu role de çok yakıştı.

- Sahi nasıl çalıştınız bu role? Neler yaptınız da dışarda herkes bu saplantılı adama hayran oldu!

Ozan Güven: Dışarı çıksak göreceğiz! Şaka bir yana, daha önce bir sürü şey oynadım. Rüstem Paşa, 216, Bir İstanbul Masalı’nda Demir Arhan, Annemin Yarası’nda Borislav... Daha öncekiler niye bu kadar dikkat çekmedi ya da çekti bilmiyorum. Seyirci neyi görüyorsa, neyi izliyorsa, onu moda yapıyor galiba. Bu kadar basit. Ama ben önce işin bütününe bakıyorum, sonra karakter için ne yapabileceğime kafa yoruyorum. Bu adamın, Can Manay’ın yapacağı çok şey var çünkü ekstrem bir karakter. Sadrazamı oynarken yapacakların sınırlıdır. Mesela saatine bakamazsın çünkü o dönemde saat yok! Oysa bu adamın üzerine bir sürü şey ekleyebiliyorsun. Ne bileyim adamın keskin dönüşleri, su içmesi, mimikleri…

Tülay Günal: Ozan, Mimar Sinan mezunu, dans eğitimi almış, vücut dilini de çok iyi kullanıyor. Bu da onun oyunculuğunu daha da yükseltiyor.

'SEVİŞME SAHNELERİYLE ÖNE ÇIKAN DİZİ' LAFINA GICIĞIM!

 

 - Siz de ekranda az ama öz varsınız. Tiyatro ağırlıklı çalışıyorsunuz. Bu rol sizin için ne ifade ediyor?

Tülay Günal: Yaptığım her işi kıymetli buluyorum, kıymetli bulduğum için oynuyorum. Oynadığım her role de, tiyatro oyunundaki bir karaktere nasıl hazırlanıyorsam aynı ciddiyet ve disiplinle hazırlanıyorum. Eti karakteri de karmaşık, derinlikleri olan ve oynamaktan zevk aldığım bir karakter oldu. İşin en zevkli kısmı karakter yaratmaktır. Rolün içine öyle bir girersin ki, Ozan’ın Can Manay’da yaptığı gibi, yeni bir beden yaratırsın. Ben de Eti’yle hala uğraşıyorum, onu keşfetmeye çalışıyorum.

Ozan Güven: E bitiyo dizi! (kahkahalar)

- Dizi teklifinden önce kitabı okumuş muydunuz?

Ozan Güven: İlk olarak 1.5 sene önce bu fikir ortaya atılmıştı. Yani cast oluşturulmadan önce bahsetmişlerdi bana. Ben de genç kızlar gibi okumaya başladım kitabı. Sonra “Bundan dizi olmaz,” dedik çünkü içinde aksiyon yoktu. Aslında bu bir kişisel gelişim kitabı ama alameti farikası karakterlerle anlatılıyor olması. Herkes birbiriyle felsefi konuşmalar yapıyor ve bunu senaryoya dökmek zordu. O yüzden Nükhet Bıçakçı’nın başardığı şey az buz değil.

- Bu iş televizyonda olsa başarılı olur muydu?  

Tülay Günal: Bilmiyorum, ama internet ortamındaki anlatım şüphesiz daha farklı.

Ozan Güven: Bu dizi başarılı çünkü sokakla aynı. Hangi iş sokaktan uzaklaşırsa karton oluyor.

Tülay Günal: Biz farklı yapan, dizide söylenemeyecek bir çok şeyin söylenmesi ya da gösterilmeyen şeylerin gösterilmesi değil. Bu diziyi hikaye, oyunculuklar, reji, çekimler farklılaştırıyor.

- Yani küfürlerden, sevişme sahnelerinden mi bahsediyorsunuz?

Ozan Güven: Evet. ‘Sevişme sahneleriyle öne çıkan dizi’ lafına da gıcığım. Ya bunu öne çıkaran sensin zaten! Dünyanın genelinde de bu böyle ama topu topu üç ya da dört sevişme sahnesi. oldu Hiç de öyle bahsedildiği kadar önemli değil. Ayrıca bütün Türkiye sevişmeden çocuk yapmış gibi davranıyor ya, ben en çok da buna şaşırıyorum!

İNTERNETTEYİZ DİYE HİÇBİR ŞEYİ SUİSTİMAL ETMİYORUZ

 

 - İnternette dizi Türkiye için yeni bir şey. Oyuncu böyle bir durumda daha özgür, daha yaratıcı mı oluyor; iş iştir, fark etmiyor mu?

Ozan Güven: Can Manay her su içtiğinde bir bardak viski de içebilirdi. İnternette bunu yapma özgürlüğümüz vardı, bu bizim elimizdeydi. Ama biz içki içmeyi tercih etmedik. Yani bu özgürlüğü suistimal etmiyoruz.

- Elbette bu sevişme sahneleri öne çıkarılacaktı çünkü yıllardır zihnar sevişmeyen öpüşmeyen oyuncularımız bir bir sevişiyor bu dizide! Buna hazırlıklı değil miydiniz?

Ozan Güven: Emin ol, oraları hiç düşünmedik. Bir karakterin sevişmesi gerekiyorsa sevişmeli! Bunu yapmaması yani kamera bilmem ne açıdan çeksin de öpüşüyorlarmış gibi görünsünler durumu hiç de inandırıcı olmuyor. Bir süre sonra oyuncu da buna inanmamaya başlıyor, reji de, yönetmen de.

Tülay Günal: Dünyanın her yerinde bu böyle. Biz bildiğimiz işi, inandığımız şekilde yapmaya devam ediyoruz, çok ilgilenmiyoruz yazılan çizilenle.

Ozan Güven: Bu dizi sadece sevişmeden mi ibaret? “Orada bir sürü emek var, onu görmüyor musunuz?” demek de insani bir şey olurdu.

- Bu iş ekranda yer alsın ister miydiniz?

Tülay Günal: Nerede gösterildiğiyle ilgili bir derdimiz yok.

- Peki sizce ekranda böyle işler izlemeyi daha çok mu bekleriz?

Ozan Güven: Dünyada bu kadar şey değişmişken, değişiyorken, televizyonda işlerin değişmemesi imkansız. Ya, moda bile değişiyor her sene!

1 2
Şirin Sever
21/05/2017 14:24
YORUMLAR




DİĞER HABERLER