Okuması izlemesinden daha heyecanlı!
logo logo logo logo logo
Bu sitede yer alan yazılardan yazarların kendisi sorumludur.
Referans vermeden kullanmayınız.
HABER
Metaforun Anatomisi

“Bu bıyık bana uygundur,” dedi adamın biri.

Bıyık” isminde bir kısa filmin Cannes’da gösterildiği haberini, pek tabii ki birkaç gün sonra öğrendim. Film Sürmene Lisesi Film Ekibi tarafından, bakınız kendilerine Tekne Film diyorlar Facebook sayfasından anladığım kadarıyla, çekilmiş. Senarist ve yönetmen Umut Delimehmet. Künyenin geri kalanın bilgilerini de yazının sonuna ekleyeceğim. Ama şu kısım mühim: Film ekibi lise öğrencilerinden oluşuyor.

Şimdi film üzerine birkaç tümce kurmak istiyorum.

Bilirsiniz, bıyık meselesi bu topraklarda epey mühim, bir tür kendini tanımlama, karşındakine anlatma aracı. Birinin bıyığına bakarak hakkında pek çok şey söyleyebilirsiniz ama bu, filmin görünen yanı. Zira kısa filmde bıyık büyük bir metafor olarak kullanılıyor. Hitler’in bıyığından sürprizi bozmamak adında ismini vermeyeceğim bir başka kişiye uzanan film, metaforun anatomisini sunuyor kanımca. Bıyık metaforunun. Bıyığı kendi yaşam resmine sabitlemiş iki kişi arasında ilerlerken en yalın anlatımıyla görünenin ardındaki görünmeyeni düşündürüyor, sorgulatıyor, ayrıca değişen dünyanın getirdiği verileri –belki de- Korku Müzesine kaldırmak üzere sokaklarda arıyor. Yetişkin adamı takip eden, kovalayan, belki yalnızca izleyen çocuğun elindeki silahın dönüşümüyse bıyığın dönüşümü kadar dikkat çekiyor.

Zira meselemiz mühim ve hep mühim oldu.

 

Senaryo ve Yönetmen: Umut Delimehmet

Yapımcı ve Kurgu: Hakan Sümer

Görüntü Yönetmeni: Yasin Yılmaz

Ses Kayıt: Nermin Çakır

Yönetmen yardımcıları: Sudenur Kulaç, Tuğçe Çilingiroğlu, Doğukan Bilgin

Müzik: Türkay Nişancı

Oyuncular: Cevat Zengin, Alperen Karamustafa

Bu da bahsi geçen kısa film: Bıyık.

Kısa filmin önemli özelliklerinden biri de biter bitmez kendini yeniden izletebilmesidir belki de.

YORUMLAR




DİĞER HABERLER