Okuması izlemesinden daha heyecanlı!
logo logo logo logo logo
Bu sitede yer alan yazılardan yazarların kendisi sorumludur.
Referans vermeden kullanmayınız.
ÖZETLİYORUM
Annalise Keating varken Raskolnikov niye?
Sezon: 1 Bölüm: 10

Boynuzlandığım kadın kocamın çocuğuna hamileymiş. Oley!

20 Kasım’da yayınlanan bölümüyle araya giren ve 10 haftalık arasından dönen How to Get Away with Murder’in bir bölümünden daha merhabalar efendim. Uzun bir bekleyiş oldu ve özletti kendini ama nihayet sonuna geldik; bundan başka da yok zaten. Dizi, kalan beş bölümünü aralıksız ve hatta son iki bölümünü aynı Perşembe yayınlanmak üzere 26 Şubat’ta 15. bölümüyle sezonunu kapatmış olacak. Gelelim bakalım bölüme:

Ekstra: Dizi tatildeyken Viola Davis dizideki rolüyle People’s Choice Ödülleri’nden ve Sinema Eleştirmenleri Derneği’nin dağıttığı Screen Actors Guild (SAG) Ödülleri’nden ödül kazandı. İlkinde ‘Yeni Dizilerde En İyi Kadın Oyuncu’ olarak, diğerinde ‘Drama Dalında En İyi Kadın Oyuncu’ olarak.

Geçtiğimiz bölümde malum gecenin tamamında neler olduğu ortaya çıkmış ve son saniye Annalise’in de aslında işin içine girdiğini öğrenmiştik. Polisler de Sam’i aramaya başlamışlardı. Bu bölümde de o noktadan alıp devam ettik ve elimizde bir de Rebecca’nın devam eden davası var. Annalise de bir taşla iki kuş vurmak için Sam’in Lila’yı öldürdüğünü kanıtlamaya, bu şekilde onun kayboluşunu açıklamaya ve Rebecca’yı temize çıkarmaya girişti. Ama böyle işler tabii ki o kadar kolay olmuyor.

Öncelikle bir neden arayışına girdiler ve Lila’nın hamileliğini Sam’in bilmesini kullanmak istediler. Ama karşılarına çıkan Wendy Parker buna izin vermek istemedi; ardından Michaela’nın yine satır aralarından bir şeyler çıkarmasını ve Rebecca’nın verdiği doğum kliniği ipucunu birleştirerek istediklerini hallettiler. İkinci adımsa elbette bunu yapabilecek durumu olduğunu kanıtlamaktı. Bunun için de yine Wendy’nin elinde olan laptop için izin çıkarttırarak Sam’in telefonuna bağlandılar ve o geceki hareketlerini izlediler. Sonuç?

Sam yarım saatlik bir süreçte Lila’nın öldürüldüğü evde bulunmuş. Bu da hem şüpheleri Sam’in üstüne çekmeye, hem de Rebecca’yı ve bonus olarak Lila’nın eski sevgilisini kurtarmaya yetti. Yalnız bence es geçmemek lazım, Lila’nın ölüm saati için 00:00-6:00 arası dendi ama Sam sadece bu aralığın yarım saatinde kızlaymış. Bu, kesin olarak onun öldürdüğü anlamına gelmez. Mesela merak ediyorum, kızın öldürüldüğü gece Annalise veya Bonnie acaba neredeydi? Bunu halen bilmiyoruz.

Annalise Keating varken Raskolnikov niye kuzum?

Bölümün bir nevi kısa özeti yukarıdaydı ama elbette bu kadarla sınırlı kalmadık; yaşanan olayın herkes üstünde etkisi oldu. Bir kere en temelinde bölüm başına Annalise beşlinin ne yaptığından haberi yokmuş gibi davranıyordu, çünkü Wes ile herkesin iyiliği için bunun daha iyi olacağına dair bir anlaşma yaptılar.

- Annalise, bölüm boyunca ‘davasını kazanmak için kocasını harcayabilecek kadın’ etiketiyle uğraştı. Diğer öğrencilerle baş etmek konusunda Wes ile anlaştı. Kocası konusunda ifade verdi ve o gece için olan tanığı Nate’i idare etmek zorunda kaldı. Frank’e gerçekleri anlatarak yardım alması ve gerektiğinde yalan söylememekten kaçınmaması da cabası.

- Wes, Rebecca’nın masumiyeti için uğraştı ama diğer yandan Annalise ile yaptığı suskunluk anlaşmasına uymaya da çalıştı. Rebecca konusunda keyfi gayet yerinde olsa da o da polise ifade verdi ve en nihayetinde bölümün sonunda patlayıverdi. Ortalığı toplamaksa tabii ki Annalise’e kaldı.

- Connor, cinayeti itiraf edemeyeceğinden dolayı uyuşturucu bağımlısı rolüne büründüğünden Oliver’ı idare etmesi gerekti. Bu arada Ollie’nin kapısında gördüğü adamı da dürtüklemedi değil. Araları düzelmese de Ollie’nin Annalise’e işlerinde halen yardım etmesi cabası. Bölüm devam ederken ifadesi sırasında her şeyi açıklamaya karar verip Michaela’yı da tarafına çekmesiyle fitili ateşleyen taraf oldu diyebiliriz. Ama Laurel’ın devreye girmesi ve Annalise’in konuşmasıyla ona inanmayı seçti ve ifadesini normal olarak verdi.

Kendisinin deyimiyle Suç ve Ceza’da dayanamayıp suçunu itiraf eden Raskolnikov olmaktan da kurtuldu.

Raskolnikov Michaela’ya kilo verdirmiş.

- Bölümün başında, yaşananlardan dolayı yaklaşan sınavdan muaf olmak isteyen Michaela’nın da dava araştırmasına yardımı dokunsa da bir noktada o da Connor’a uymayı kabul etti. Tam itiraf edecekken Annalise’in devreye girmesiyle o da geri çekildi. Hatta “İtiraftan sonra hayatımı yeniden kurarım, hatta polisiye kitap yazarım,” noktasındayken kendini gelinlik provasında buluverdi. Bir öncekine göre kilo vermiş.

- Laurel ise ne Rebecca-Wes ikilisi gibiydi, ne de Connor-Michaela ikilisi gibi. Ödül konusunda Frank’ten istediği yardım nedeniyle Frank karşısına tatlı bir üslupla çıksa da Annalise’in olanları Frank’e söylemesi her şeyi tersine çevirdi.  O da bu durumun üstüne Wes’e gidip Annalise yoluyla Connor-Michaela’yı durdurmalarını sağladı. Bir de Michaela misali sevgilisiyle arasını düzeltti. En azından öyle göründü denilebilir.

- Asher ise bölümde iki şeye yaradı: İlki Connor’ın arabasını Annalise’in evinin önünde gördüğünü polise söylediği için Connor’ın fitilini ateşlemiş olması. Diğeri de dava araştırması ve verdiği ifade sayesinde Bonnie konusunun yeniden gündeme gelmesi ve bu yüzden Bonnie’den aldığı ‘devamı olmayacak’ uyarısıyla durumun kendisi için kara sevdaya doğru yol alması. Ne güzel.

Marcia Gay Harden a.k.a Annalise’in görümcesi diziye teşrif ettiler.

Beşlimiz, Annalise ve takımı şimdilik kurtuldular gibi dursa da elbet bu kadarla kalmayacak. Zira hem izleyecek daha beş bölümümüz var, hem Lila’nın katilini kesin olarak bilmiyoruz, hem de Annalise’in görümcesi bölüm sonunda ziyarete geldi ve biraz ortalıklarda olacak gibi duruyor. Ayrıca oyuncu seçiminin pek iyi olduğunu söylemeden de geçemeyeceğim.

Bu bölümün en eğlendiğim kısmıysa Annalise’in bölüm sonundaki sınavı dört kişinin işlediği cinayetten nasıl kurtulacaklarına dair bir hikâye üzerinden yapması oldu. Bakarsınız, grubun kurtuluş yolu sınav cevaplarından çıkar. Ne dersiniz?

Bu haftalık da bu şekilde oldu, haftaya yeni bölümle görüşmek üzere efendim.

YORUMLAR




BUNLAR DA VAR